top of page

AAYIII VID VID VID

Öğrendiğin birkaç şarkı var. Biri de "Arı vız vız vız" :) Bu aralar telefon gördüğün gibi "Anne davuh (tavuk) aç" diyorsun: "Pazara gidelim, bir tavuk alalım" şarkısı için. Ali Babanın Çiftliği de en sevdiklerinden. Bir de Pepee'nin "Kalbim kırıldı" var tabi.

Babannen Antep'e gitti bir akraba düğünü için. 3 gündür yok. Yine anneannem bakıyor sana bizim evde. Onunla da pek anlaşamadın bu sefer. Pazar günü Kpss sınavım vardı 2 oturum. Sabahki oturumda baban sen ben çıktık, ben sınavdayken siz okulun bahçesinde gezmişsiniz, arabanda epey uyumuşsun. Ben çıktığım gibi de uyandın. sonra anneannemi aldık eve geçtik. 2. oturumda evde onunla kaldın. Akşam misafirimiz vardı. Orta sehpanın üstüne çıkıp bir sürü şarkı söyledin :) Maymun seni.

Dün de ben işteyken bütün evi birbirine katmışsın. Bezini değiştirmemiş, yemek yememiş, uyku uyumamışsın. Öğle arası seni uyutmak için çıktım işten. Eve geldim ki, terör esmiş evde. Tuvalet fırçası bile salonun ortasındaydı. Gerisini sen düşün. Allah'tan yeni alınmıştı da henüz kullanılmamıştı. Yoksa kim bilir nerelere sürmüştün onu? :/ Beni görünce pek bi sevindin, belliydi için burulmuş. Anneannemle pek vakit geçirmediğin için yabancıladın demek. Sarılıp uyuttum, kıyamadım bırakmaya seni; izin aldım. Akşama kadar beraberdik. Sana keçeden bir aktivite kitabı yapmıştım. Onunla bayağı oyalanıyorsun, hoşuna gitti.

Bu sabah seni bırakırken yine iyice tembihledim, uslu kız olmanı söyledim. "İici yayamaş oomamış" dedin. Geldim işe anneannem yine uyumadığını söyledi. İnat etmişsin yine yatmamak için. Öğle arası yine gidip seni uyuttum ve geri geldim. Dün uyurken elime yapışıp: "Bu benim annem, heykeşin annesi diyil, İici'nin annesi" dedin. İçimi erittin. Bugün de yine gitmeyim diye elime yapıştın uyurken, yanaklarımı sevdin sanki ben çocukmuşum da sen anneymişsin gibi "Cici annemm" dedin. İçim buruldu:( Bu kez de izin alamam diye mecbur bırakıp koşa koşa geldim. Şimdi arıyorum ama anneannemin telefonu kapalı. Uyanınca beni aradın mı acaba? Elimde olsa hiç bırakıp gider miyim?

Bu yaşlarda çocukların verdiği tepkiler, konuşmalar, taklitler acayip eğlenceli oluyor. Senin de yine birkaç olayını anlatayım.

Geçen arabada sinyal sesini duyunca "lik lok lik lok" diye, dedin ki "anne ayaba acıhmış yemeh yiyoo" :)

Akşam eve gelirken "sana ne alalım" diye sorunca hep "ehmeh al" diyosun (ekmek). :)

"Yalandan aağlama, başımdan dit, beni darlahma" gibi sözleri hangimizden öğrendin bilmiyorum :)

"Saaliiih del buyaya" diye bağırmaların öldürüyor zaten.

"Annecim çok su içtin yeter" dedim, "doymadım daaa" diye çıkıştın bana. şive de katmaya başladın artık gam yemem :)

Daha neler neler var da işte aklıma bunlar geldi şimdilik annecim. "Seni çok seviyorum" demeyi de öğrendin. Hatta "seni cocaman sevihyom ben anne" diyorsun bana. Dünyalar benim oluyor.


Anneyi Tanı
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Adım Elif Kansız...

Son Okunanlar
bottom of page